Hahn Árpád golfoktató

Friss topikok

Utolsó kommentek

Címkék

Egy hasznos tornatermi golf edzés

2009.02.03. 23:57 HCsaba63

Ma megint jót edzettem a felsőgödi Németh László Általános Iskola tornatermében. Bár oktatóm Hahn Árpád éppen Spanyolországban golfozik (friss blogbejegyzése a golfoktato.blog.hu-n), azért fia Hahn Roland megtartotta az edzést. Ő is profi játékos, sőt, talán az ország legjobb játékosa, vagy ha ma még nem is az, nemsokára az lesz. Már most is országos távolsági- és ütésszám rekordok fűződnek a nevéhez.

chipNa, szóval Roli azt javasolta, hogy fogjak egy pitching wedge ütőt, és először gyakoroljam a gurító chip (chip and run) ütést. Próbáljam meg a hátralendítést mindig ugyanolyan magasra vinni, például 8 óráig, és figyeljem meg, hogy a labdák körülbelül ugyanolyan távolságra fognak szállni. Ez be is jött, bár a labdák a leesés után tovább már nem gurultak, mivel a bordásfal elé kifeszített háló megfogta őket. Felhívta a figyelmemet a hibáimra: a hátralendítés végén túl merevek a csuklóim, nyugodtan ellazíthatom őket az előrelendítés előtt. Ez elősegíti, hogy "lecsaphassak" a labdára.  A célpont a labda előtt kb. 5 centivel legyen, és akkor az ütő éle be fog csúszni a labda alá, miközben szó szerint beleütök a filcbe. A kivezetésnél pedig forduljak egész testtel egy kicsit a labda után, mert ha befeszítem a testemet, akkor az ütőt csak úgy fogom tudni kivezetni, ha behajlítom a bal karomat, ez pedig nem jó.

pitchEz után a pitch ütést gyakoroltam, még mindig az előző pitching wedge ütővel. Itt a következő hibákat találta nálam Roland: A csuklóim itt is még kicsit merevek voltak, pedig a pitching ütésnél alapvető követelmény, hogy a hátralendítés végén a csukló ütemesen lendüljön fel, hogy előkészítse az előrelendítés "ostorcsapás" jellegű mozdulatát. Gond volt még a testsúlyom áthelyezésével is, mivel össze-vissza mozgattam a lábaimat. Roli javasolta, hogy nyugodtan próbáljam úgy gyakorolni a pitch-et, hogy a jobb lábammal eleve lábujjhegyen támaszkodom, az átkísérésnél így már csak kicsit kell kifordulni.

És ezután jött a kedvencem a full-swing. Nagy sikerélményem volt, mivel végre már meg tudtam azt csinálni, hogy a labda elé célzok 5 centivel, és nem toppoltam le a labdákat. Viszont eléggé jobbra mentek, aminek az volt az oka, hogy túl sokáig "húztam lefelé" az ütőt a downswing-nél és későn zártam az ütőfejet. Egy kis gyakorlás után sikerült megcsinálni, hogy már a jobb combom előtt elkezdtem zárni az ütőfejet, és úgy tűnik, megszűnt a "slice" probléma. Legalábbis mára. :-)

Az edzés legvégén még driverrel is ütöttem párat, tee-ről. Nagyon jó hangja volt!!!

Szólj hozzá!

Címkék: roland sport edzés tanulás golf chip gyakorlás wedge pitch driving hahn árpád hahn roland pitching wedge slice

A bejegyzés trackback címe:

https://golftanulo.blog.hu/api/trackback/id/tr82921497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása