Hahn Árpád golfoktató

Friss topikok

Utolsó kommentek

Címkék

Első edzésem: puttolás

2009.01.18. 21:20 HCsaba63

Az öcsém,  Hahn Árpád, akinél elkezdtem golfozni tanulni, ma mondta, hogy menjek ki hozzá Felsőgödre az első golfoktatásra. Ő ott dolgozik a Pólus Palace Golf Clubnál, és Felsőgödön is lakik. Vonattal mentem a Nyugatiból (kocsim nincs, ennyit a golfról, mint a gazdagok sportjáról), és Göd megállóhely után jobbra tekintve láttam, hogy hó van a pályán. El nem tudtam képzelni, hogy hogyan fogunk így golfozni.

Aztán kiderült, hogy nem megyünk ki a lakásukból. A puttolást (ejtsd: pattolás) fogjuk tanulni egy filc szőnyegen. Kigörgettük a szobában keresztben a 3 méter hosszú, kb. 60 cm széles szőnyeget, aminek az egyik végén volt egy 10 cm széles U alakú bevágás. Ez alá szemből betettünk egy szemetes lapátot, fogtunk 3 kopottas labdát, egy régi puttert (ejtsd: patter, mivel a to putt - eltenni igéből származik), és elkezdtünk gurigázni.

puttingA 3 labdát egyre növekvő távolságra leraktuk a lyuktól (0,5 m - 1 m - 1,5 m), aztán megmutatta a helyes ütőfogást, meg azt, hogy hogyan kell kis terpeszbe beállni, a térdet enyhén meghajlítani, az ütőt kb. 10-15 cm-re hátralendíteni, majd legalább ennyire előrelendíteni. Amikor már ment a lengetés a labdák mögött, akkor előrébb léptem, hogy a labda a lengetés útjába kerüljön. :)

Aztán a lyukhoz legközelebbi labda után a távolabbi következett, majd a legtávolabbi. Azután ugyanezt próbálgattam 6 labdával. Eleinte elkövettem azt a hibát, hogy a labdát akartam ütni, és nem foglalkoztam eléggé az előre való kivezetéssel, lendítéssel, hanem a labda megütése után megállítottam a puttert. Pedig ez görcsössé teszi a mozgást.

putterA vonaton hazafelé már a hónom alatt volt a 3 méter hosszú filc szőnyeg, meg az öreg putter, meg 6 labda. Úgyhogy már itthon is gyakoroltam egy kicsit az előbb. Persze az otthoni gyakorláshoz még gurító szőnyeg sem kell igazán, rendes szőnyegen is lehet gyakorolni, csak le kell tenni pár méterre egy poharat, vagy bármilyen hengeres testet, és annak a végét kell megpróbálni eltalálni. A lényeg, hogy a labdának legalább addig el kell mennie, hiszen hiába jó az irány, ha a labda nem megy el a lyukig, nem fog beleesni. Rövid putt nem putt! - Szokta mondogatni az öcsém.

Egyébként vannak jó kis bemelegítő gyakorlatai:

1 komment

Címkék: sport golf filc hobby labda putt putter gurító szőnyeg

A bejegyzés trackback címe:

https://golftanulo.blog.hu/api/trackback/id/tr81886176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hánka 2009.01.25. 23:32:11

A puttolás még a forró csokinál is jobb :)
És ez legalább még egy kicsit megy is.
süti beállítások módosítása