Friss topikok

Utolsó kommentek

Címkék

Végigjátszottam egy fél pályát

2009.03.03. 01:09 HCsaba63

Végre elolvadt a hó a Pólus Palace gödi golfpályáján. Öcsém szólt, hogy ugorjak ki hozzá, golfozzunk egyet. Megpróbálhatnánk 9 lyukat (helyesebben mondva: szakaszt) végigjátszani. Nagy izgalommal vártam, hogy nekiinduljunk. Ő összerakott nekem egy régi, használt golf táskába (bag) néhány gyakorló ütőt. Azt mondta, grafit nyelűeket keresett, hogy ha esetleg nagyon földbe ütnék, ne rázza meg annyira a kezemet, mint a fémnyelű. 7 ütővel indultam, ami a fele a szabályok által engedélyezett 14 ütőnek, de elsőre ennyi is elég.  következő ütőkkel vágtam neki:

  • driver (1-es fa)
  • 5-ös vas
  • 7-es vas
  • 9-es vas
  • pitching wedge (52°-os)
  • sand wedge (56°-os)
  • putter

Már az 1. szakasz elütőjénél nagy nehézségekbe ütköztem, mivel a driving ütést régebben gyakoroltam, és akkor sem sokat. Ráadásul az elütő előtt vízakadály van, ami pszichésen elég megterhelő. Az első labdát rendesen bele is vágtam a tóba. A második a vízakadály mellett balra ment el, nekiütközött egy fának, és szintén a vízbe esett a női elütő mögött. De meglett, kiemeltük a vízből, és tudtam folytatni vele a játékot. Versenyen ezért persze büntetőt kapnék, de ez most nem számított. Ezután 5-ös vassal egy elég jót (kb. 140 méterest) sikerült ütnöm, majd még egyet, és már közel voltam a greenhez. Az ezt követő ütést is jól eltaláltam a pitching wedge-el, kb. 90 méteres lett, és már a greenen voltam. Hozzáteszem, a tornatermi edzéseken a full swinget vasütővel, valamint a pitchinget wedge ütővel elég sokat gyakoroltam.

A greenen aztán bénáztam egyet, de azt mondta az öcsém, hogy nem az én hibám volt. Az történt, hogy a teremben egy gyors szőnyegen gyakoroltuk a puttolást, kinn a greenen pedig viszonylag hosszú volt a fű, mivel eddig hó borította és nem tudták nyírni. Naná, hogy az első gurításom rövid lett. De aztán másodikra már betaláltam a lyukba.

Ezután még nyolc szakaszt játszottunk végig, ami nagyon érdekes volt. Főleg az, hogy az öcsém, aki profi golf játékos és oktató, mindig mondta, hogy hova fog ütni, és ... oda ütött. :-) Tőlem ez még elég távol áll. Egyelőre annak is örülök, hogy ha jó a swingem, az, hogy még a labdát is eltalálom, már hab a tortán. Úgy általában egyébként 2 ütéssel ütöttem par fölött, ami azt jelentheti, hogy a kezdőknek "megelőlegezett" 36-os hendikeppem talán meglesz, ha egyszer végigjátszok 18 szakaszt.

Holnap speed golfozni fogunk, az öcsém üt és fut (hit and run), én meg csak futok. Már alig várom, mert a kocogást is nagyon szeretem.

1 komment

Címkék: vas sport tanulás golf driver drive hobby green grafit ütő wedge bag putter nyél

A bejegyzés trackback címe:

https://golftanulo.blog.hu/api/trackback/id/tr63976740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Árpi65 2009.03.03. 23:44:29

A 36-os HCP-hez hetente legalább kétszer kell edzeni, és egyszer végigjátszani a 18 szakaszt!
süti beállítások módosítása